BMW, Ford a Honda presadzujú štandard založený na blockchaine
Popredné
automobilky po celom svete, v dôsledku rastúceho dopytu po elektrických
vozidlách, presadzujú vytvorenie štandardu, ktorý bude presne merať množstvo
oxidu uhličitého generovaného v autobatériách. O elektromobiloch sa tvrdí,
že majú v porovnaní s tradičnými automobilmi znížený vplyv na životné
prostredie. Autobatérie však tvoria asi polovicu emisií skleníkových plynov,
ktoré vznikajú pri výrobe elektromobilov. Iniciatíva skupiny Mobility Open
Blockchain Initiative (Mobi), ktorá obsahuje 100 spoločností a organizácií,
medzi ktoré patria napríklad aj automobilky BMW, Ford, Honda a japonská obchodná
spoločnosť Itochu, tlačí na vývoj štandardu v snahe podporiť lepšiu správu batérií
elektrických vozidiel, za účelom znížiť ich vplyv na životné prostredie. Tento
mechanizmus podľa Nikkei Asia má využívať technológiu blockchain, na ktorej je
postavený aj bitcoin a ostatné kryptomeny. Účelom má byť zaznamenávanie
spoľahlivých záznamov o emisiách oxidu uhličitého, pričom na ukladanie a
zdieľanie záznamov o transakciách sa budú používať počítače a počítače
sa budú navzájom kontrolovať. Blockchain je známy svojou nemennou povahou.
Začlenením technológie blockchain do štandardu bude prepis zaznamenaných údajov
prakticky nemožný, takže takmer neexistuje riziko neoprávnenej manipulácie s
údajmi. Mobi údajne zvažuje použitie dvojrozmerného čiarového kódu a senzorov
vo vozidle na zaznamenanie údajov o každom procese, so záznamom na blockchain. Skúmať
a zaznamenávať sa má každý typ údajov v akejkoľvek fáze, vrátane
údajov týkajúcich sa výroby, obstarávania zdrojov, prepravy a spôsobu
zverejňovania. Tento krok prichádza v čase, keď Európska komisia (EK), plánuje
v roku 2024 zaviesť nové nariadenia, ktoré si budú vyžadovať záznamy o oxide
uhličitom v každej fáze výroby, distribúcie, používania a likvidácie
priemyselných batérií. Európska komisia, ktorá sa pripojila k Mobi v marci, s veľkou
pravdepodobnosťou čoskoro túto normu uvedie do platnosti.