BMW, Ford a Honda presadzujú štandard založený na blockchaine

Popredné automobilky po celom svete, v dôsledku rastúceho dopytu po elektrických vozidlách, presadzujú vytvorenie štandardu, ktorý bude presne merať množstvo oxidu uhličitého generovaného v autobatériách. O elektromobiloch sa tvrdí, že majú v porovnaní s tradičnými automobilmi znížený vplyv na životné prostredie. Autobatérie však tvoria asi polovicu emisií skleníkových plynov, ktoré vznikajú pri výrobe elektromobilov. Iniciatíva skupiny Mobility Open Blockchain Initiative (Mobi), ktorá obsahuje 100 spoločností a organizácií, medzi ktoré patria napríklad aj automobilky BMW, Ford, Honda a japonská obchodná spoločnosť Itochu, tlačí na vývoj štandardu v snahe podporiť lepšiu správu batérií elektrických vozidiel, za účelom znížiť ich vplyv na životné prostredie. Tento mechanizmus podľa Nikkei Asia má využívať technológiu blockchain, na ktorej je postavený aj bitcoin a ostatné kryptomeny. Účelom má byť zaznamenávanie spoľahlivých záznamov o emisiách oxidu uhličitého, pričom na ukladanie a zdieľanie záznamov o transakciách sa budú používať počítače a počítače sa budú navzájom kontrolovať. Blockchain je známy svojou nemennou povahou. Začlenením technológie blockchain do štandardu bude prepis zaznamenaných údajov prakticky nemožný, takže takmer neexistuje riziko neoprávnenej manipulácie s údajmi. Mobi údajne zvažuje použitie dvojrozmerného čiarového kódu a senzorov vo vozidle na zaznamenanie údajov o každom procese, so záznamom na blockchain. Skúmať a zaznamenávať sa má každý typ údajov v akejkoľvek fáze, vrátane údajov týkajúcich sa výroby, obstarávania zdrojov, prepravy a spôsobu zverejňovania. Tento krok prichádza v čase, keď Európska komisia (EK), plánuje v roku 2024 zaviesť nové nariadenia, ktoré si budú vyžadovať záznamy o oxide uhličitom v každej fáze výroby, distribúcie, používania a likvidácie priemyselných batérií. Európska komisia, ktorá sa pripojila k Mobi v marci, s veľkou pravdepodobnosťou čoskoro túto normu uvedie do platnosti.