Digitálne produkty NFT

Nová generácia ľudí a investorov nie je rovnaká ako tá, ktorá bola pre nimi. Nová generácia mladých ľudí prijala digitálny svet a všetko čo s ním súvisí. Mladá generácia už rieši všetko digitálne a to vrátane cenností, investícií, hudby, umenia a podobne. Nová vyrastajúca generácia už nie je tou, ktorá bude bežať do banky, zmenární, či kamenných obchodov. Táto generácia s najväčšou pravdepodobnosťou už rieši a naďalej bude riešiť všetko z kancelárie, z domu, či dokonca zo svojho gauča alebo postele. K tomuto presne smeruje aj svet decentralizovaných financií (DeFi) a nezastupiteľných tokenov (NFT).

NFT (non-fungible token) sú takzvané nezastupiteľné tokeny a sú zvyčajne vydávané za účelom reprezentácie nejakého jedinečného digitálneho umeleckého diela. Tieto tokeny sú jedinečné v tom, že každý z nich má špeciálne vlastnosti a nemožno ich zameniť. Zameriavajú sa na vytváranie digitálneho vlastníctva u produktov a sú bežné v umeleckom a hernom priemysle.

Aktuálne je trendom, že všetky druhy umenia sa budú presúvať online. Online prebiehajú platby, či komunikácie, ktoré zatiaľ väčšinou idú cez tretie strany. Decentralizovaný svet to mení. Súčasnosť smeruje k tomu, že umelecké diela v galérii si ľudia môžu pozrieť online v digitálnom svete. V budúcnosti si ľudia a investori budú vytvárať svoje vlastné digitálne zbierky, ktoré môžu mať v konečnom dôsledku veľmi veľkú hodnotu. K tomu práve budú slúžiť NFT tokeny, ktoré budú potvrdzovať ich práva, licencie a jedinečnosť. Trh s digitálnym umením a NFT za posledné obdobie explodoval, pričom len za posledný mesiac boli predané NFT v hodnote viac ako 220 miliónov USD, pričom v čele bolo digitálne umenie. Svet umenia nie je jediným odvetvím, ktoré sa tokenizuje. Hudba, šport, influenceri a celebrity sa tiež pripojili k tomuto trendu a vytvárajú digitálne diela a zbierkové predmety. Tento svet beží najmä na blockchainovej sieti Ethereum, no zároveň pribúdajú alternatívne blockchainové siete ako napríklad Cardano, Polkadot, či Tezos.

Mladá generácia je schopná a ochotná robiť vlastné rozhodnutia v živote a aj v investovaní. Trendom je, že namiesto toho, aby vložili všetky svoje peniaze do dôchodkového fondu, podielového fondu, a spoliehali sa na niekoho iného, tak sa snažia obchodovať a investovať už sami za seba a najradšej z gauča prostredníctvom aplikácie vo svojom mobilnom telefóne, či tablete.  Sentiment na sociálnych sieťach a v médiách je pre budúcu generáciu a pre budúcich investorov mimoriadne dôležitý. Všetko beží digitálne a toto je trend do budúcnosti.